پیام تسلیت

پیام تسلیت

۱ ۰ ۶ دیدگاه

دیدگاه همشهریان(۶)

امام باقر (علیه السلام ) فرمود: هر کس ده سال در راه خدا اذان بگوید. خداوند او را مى آمرزد. هر تر و خشکى که صدایش را بشنود او را تصدیق مى کند و هر کسى را مسجد با او به نماز بایستد، از نماز آن نمازگزار سهمى مى برد و هر کس با صداى او نماز بخواند به تعداد آنها به مؤ ذن حسنه مى دهد. 
میر المؤ منین (علیه السلام ) فرمود که به رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم ) عرض کردیم : آقا شما چنان ما را تشویق فرمودید که بیم آن داریم که امت شما در راه گفتن اذان به یکدیگر با شمشیر حمله کنند. فرمود: اما هر کسى اذان نخواهد گفت 


نوای ملکوتی مرحوم محبی هنوز گوشها را مینوازد. یادمه در ایام محرم نوحه زیبایی میخواند : از غم عباس حسین پیر شد کنار نعش او زمینگیر شد

خداوند اورا بیامرزد که تا زنده بود منشا خیر و برکت بود







مردی که همیشه صف جلوی نماز جماعت جایش بود
کسی که خیلی وقتها امام جماعت می شد و جلوتر از مردم می ایستاد
برای آخرین بار جایی قرار گرفت حتی از امام جماعت هم جلوتر
همه پشت سرش ایستادند و نماز خواندند
چه احترامی برایش قائل بودند
نماز که تمام شد همه به طرفش رفتند 
روی دستها بلندش کردند و فریاد می زدند
اما اینبار فریادشان فرق می کرد
مردم فریاد می زدند بلند بگو لا اله الاالله براستی که
چه غم انگیز است گذراندن دقایق بدون خضورش
یقین دارم بغض نبودنش هیچ جا خالی نمیشود
همه با هم در سوگ یک بزرگ مرد نشسته ایم و اشک می ریزیم 
که قبل از ما در مسیر طلوع قرار گرفت و همه ی ما را جا گذاشت
مرحوم  مغفور شادروان حاج عبدالحمید محبی
روحش شاد و یادش گرامی باد
حسین حاجی زاده

سلام
پیشنهاد می کنم اگر فایل صوتی از صدای اذان مرحوم محبی موجود است _که ان شاء ا... باشد- در مواقع اذان شبهای جمعه از بلندگوی مسجد جامع پخش شود تا هم مومنان یادی از ایشان بکنند و هم فاتحه ای برای روح آن مرحوم خوانده شود.  همچنین  به یاد مرحوم اسکندری و مرحوم ربی نیز که از موذنان پیشکسوت شهر بوده اند فاتحه ای بخوانید. حیف است این  گنجینه های معنوی شهر فراموش شوند .

پاسخ:

۲۳ شهریور ۹۴، ۱۵:۵۸
با سلام
حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد

هوالباقی

 

صدای پای تو می آید از سراچه دل
سحر که از دل گلدسته ها، اذان جاری است


حاج عبدالحمید محبی، موذن مسجد جامع شهر انابد درگذشت. سالها بود که شهروندان انابدی هر صبح و شام و نیمروز صدای گرم و صاف و روح پرور او را می شنیدند و به یاد خدا می افتادند و دل به دوست می سپردند و با او راز و نیاز می کردند. سالهای مدیدی بود که بانگ بلند «الله اکبر» ، «اشهدان لااله الاالله» و «اشهدان امیر المومنین و اولاده المعصومین حجج الله» او از فراز گلدسته ها در فضای شهر می پیچید و در دل و جان مومنان می نشست.

هر روز، درست رأس ساعت اذان، همه ستاره های جهان، در چهارگوشه آسمان شهر تکثیر می شوند و درخت ها، با بوی اذان تو، گیسوانشان را شانه می کنند.

آنگاه که بانگ برمی آوردی ، پروانه های موزونِ صدایت، برای جهانی کردن پیامِ مساجد، به تکاپو می افتاد. قطراتِ زندگی، از حنجره پاکِ تکبیرها، در گلویِ شهر می چکید.

 طنین اللّه اکبرت، ما را به سر نهادن بر آستان جانان فرا می خواند. صدای دلنشیت که فضا را می آکند، مثل لالایی بود که همه شب های کودکی امان را آرام می کرد.

برای آخرین بار، آمدی و در مسجد جامع شهرمان، صلای توحید را سر دادی و بانگ بیداری را.

 اما آیا پس از تو، دیگر صدای دلنشین اذان از  این مسجد  به گوش خواهد رسید و یا همانطور که مناره های مساجد، سالهاست که جایشان را به بلندگوهای فلزی داده اند ؛ جای خالی تورا نیز آوای بی روح ساعت های اذان گو خواهد گرفت...

اما افسوس که دیگر صوت مناجات و راز و نیازهای بلال شهرمان ، در دل شب  و در سحرگاهان ماه رمضان برنمی‌خیزد     ...    و هزاران افسوس که مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته تا بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتم زده بـه انتظار بنشیند و البته این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت .

جا دارد به روان آن مرد با ایمان که با صدای گرم خویش سالها دل های ما را به یاد خدا انداخت و ما را به سوی نماز که بهترین کار این دنیاست فراخواند، درود فرستیم.

 

خانواده محترم محبی :

     درگذشت پدرگرامیتان را تسلیت عرض نموده ، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .


ما بچه های مسجد جامع که خاطراتی با مرحوم داریم درگذشت ایشان را تسلیت گفته و برای خانواده این مرحوم طلب صبر میکنیم

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

این رسانه به صورت رسمی از سال 1392 با نام آرمان انابد کار خود را آغاز کرد و اکنون می کوشد ادامه کارش را به صورت اخبار مثبت و امید بخش ومعرفی منطقه

آخرین مطلب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات