نخستین جلسه مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات در انابد برگزارشد

نخستین جلسه مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات در انابد برگزارشد

نخستین جلسه مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 93، در محل بخشداری بخش انابد باحضور، معاون فرمانداری، سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن، رئیس ستاد عتبات عالیات این شهرستان، بخشدا ر، شهردارانابدو اعضای شورای اسلامی و هیئت امنای بقعه امامزاده سید هاشم(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما ، در این جلسه که با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد، پیگیر و ارائه گزارش عملکرد کارگروه جذب مشارکت های مردمی مورد ارزیابی قرار گرفت.

این جلسه که برای نخستین بار به میزبانی بخشدار انابد برگزار شد، ابراهیم قاسمپور ضمن عرض خوش آمدگویی به حاضران در جلسه، آمادگی بخشداری و مسئولان اجرایی بخش انابد جهت خدمت هرچه بیشتر به بازسازی اعتاب مقدسه عنوان کرد.

وی از ستاد عتبات عالیات خواست ؛ مشارکت دهیاران ، خیران و شورا های بخش انابد را دراین ستاد اجرایی کند تا شاهد جلب مشارکت مردمی را در این زمینه بیشتر داشته باشیم .

قاسمپور در این جلسه با اشاره به اینکه مردم انابد در انجام امور خیریه و نیز کارهای دینی پیشتاز هستند ،گفت: جلسه بعدی مورخ 18/4/93  همراه با مراسم افطاری در بقعه متبرکه امامزاده سیدهاشم(ع) این شهر برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان بردسکن با بیان گزارشی از ماموریت اصلی این ستاد، جمع آوری کمک های مردمی و خیران برای ترمیم و بازسازی عتبات عالیات، افزود: سهمیه شهرستان برای بازسازی و ساخت حرم امام جواد(ع) در کاظمین 200 خشت طلا بوده که تاکنون 132 خشت همراه با سند به نام مالکین خرید خشت،  به فروش رسیده است . همچنین در ادامه اسماعیل نیا گزارشی از روند جلسات کارگروه جذب مشارکت های مردمی ، مجمع خیران ارائه نمود.

سپس سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن طی سخنانی ضمن گرامی داشت ماه رمضان، حاضران درجلسه را به استفاده هرچه بیشتر از معنویات این ماه مبارک دعوت نمود.

حجت الاسلام محمدصادق خلیلی با اشاره به اینکه احترام ومحبت به امامان (ع) در تمام کتب مورد تاکید قرار گرفته است ابتدای سخنان خود را با حدیثی از حضرت محمد(ص) آغازکرد وگفت: ای علی هرکس در تعمیر و آبادانی حرم تو و ذریه تو تلاش کند مثل این است که با حضرت داوود(ع) در ساخت مسجد العقصی( اولین قبله مسلمانان) همکاری داشته است.

وی افزود: مردم انابد در مناسبت های مختلف مذهبی و فرهنگی، عشق و علاقه خود را به خاندان پاک رسول اکرم(ص) به نمایش می گذارند و مشارکت در بازسازی عتبات عالیات ، جلوه دیگری از ارادت و محبت خالصانه است.

معاون فرماندار شهرستان بردسکن در این دیدار، همچنن خواستار حضور جدی تر و پررنگ تر مجمع خیران در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه به ویژه پروژه ساخت و ساز شد.

مجتبی شاکری افزود: کمک بیش از 400 میلیون تومان مردم این شهرستان قابل ستایش است وامیدواریم که در سال 93 نیز مردم ولایت مدا این شهرستان پیشکسوت در همکاری ساخت و ساز و بازسازی عتبات و عالیات باشند.

وی از مردم خیر و نیکوکار انابد که دوستار اهل البیت(ع) هستند، خواست تا در کمک به بازسازی عتبات عالیات همواره پیش قدم باشند.

گفتنی است: اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن، یکی از اعضای هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده سیدهاشم(ع) انابد و شهردار این شهر هریک مبلغ300 تومان جهت خرید خشت طلا برای ساخت حرم امام جواد(ع) در کاظمین دادند.

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

این رسانه به صورت رسمی از سال 1392 با نام آرمان انابد کار خود را آغاز کرد و اکنون می کوشد ادامه کارش را به صورت اخبار مثبت و امید بخش ومعرفی منطقه

آخرین مطلب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات