موتورسیکلت بعنوان یک وسیله نقلیه موتوری به علت سریع الانتقال بودن ،قدرت مانور مناسب در محیط های ترافیکی امروزی وکم استهلاک بودن توانسته حجم قابل توجهی از کاربران شبکه ترافیک را به خودجلب نموده که متاسفانه معایب استفاده از این وسیله نقلیه که شامل عدم تعادل ،در معرض خطر قرار گرفتن راکب و غیر ایمن بودن آن می باشد سالانه تعدادزیادی از هموطنان عزیزمان را به کام مرگ کشیده ویا خسارات بدنی جبران ناپذیری را به آنها وارد نموده است.
مع الوصف غیر ایمن بودن موتورسیکلت موجب نادیده گرفتن محاسن آن شده ودر علم ترافیک از موتورسیکلت بعنوان یک وسیله خطر ساز نام برده شده است ،وبسیاری از کشورهای جهان نیز با حذف یا محدود کردن استفاده از موتورسیکلت در جهت بالا بردن ضریب ایمنی ترافیک خود اقدام نموده اند که نتایج بدست آمده توسط آنها در مورد حذف صورت مسئله وبرداشتن وسیله خطر ساز از شبکه ترافیک مفید به فایده تلقی شده است . ولیکن درایران تاکنون در مورد محدودیت های تردد موتورسیکلت سواران بجز در آزادراهها تصمیم جدی گرفته نشده وراکبان موتورسیکلت بدون توجه به خطرات ناشی از ترددشان بدون استفاده از تجهیزات ایمنی به رانندگی ادامه داده ورفتارهای غلط ترافیکی قابل توجهی نیز از آنها مشاهده می گردد که حاصل این بی توجهی ها خسارت عمده روحی وروانی به جامعه ناشی از فقدان (فوت استفاده کننده از موتورسیکلت )ویا نقص عضو این عزیزان می باشد که با هیچ میزان مالی ای قابل اندازه گیری نخواهد بود. بنابراین به استفاده کنندگان موتورسیکلت وخانواده های آنها توصیه می نماییم که حتما دراستفاده از این وسیله نقلیه رعایت موازین ایمنی رانموده وحتما خودرا درمقابل خطرات احتمالی با رعایت مقررات را هنمایی ورانندگی ایمن نمایند ان شالله در شماره آتی به دلایل لزوم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین موتورسیکلت خواهیم پرداخت .
پلیس راهنمایی ورانندگی فرماندهی انتظامی بردسکن
دایره آموزش و فرهنگ ترافیک
دایره آموزش و فرهنگ ترافیک
دیدگاهها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.