مراسم شب قدر در بارگاه امامزاده سیدهاشم(ع) انابد برگزارشد

مراسم شب قدر در بارگاه امامزاده سیدهاشم(ع) انابد برگزارشد

                  

همزمان با سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) ، بارگاه امامزاده سیدهاشم(ع) انابد غرق در ماتم و اندوه شد. 

به گزارش خبرنگارما ، همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) ، دوستداران اهل البیت(ع) در بارگاه امامزاده سیدهاشم(ع) به عزاداری در ماتم این امام همام و خاندان رسول اکرم(ص) به سوگ نشستند ، با عزاداری و سوگواری برسروسینه خود زدند و اشک ماتم ریختند.

این گزارش می افزاید: بقعه متبرکه امامزاده سیدهاشم(ع) انابد در این شب با عظمت میزبان زائران وشب زنده داران بود که الهی العفو و الغوث الغوث را در جوار ایشان فریاد زده و قرآن کریم را شفیع خود قرار دادند.

مراسم معنوی و نورانی شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان از ساعت21:30  شب تا سحرگاهان ادامه داشت و شرکت کنندگان به دعا و نیایش ، توبه و استغفار پرداخته و طلب بخشش و آموزش را از درگاه الهی خواستار شدند.

امام جماعت مسجد ابوالفضلی(ع) سخنران این مراسم معنوی بود که ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) افزود: شب قدر، شب دعا ، توسل و توبه است. یک فرصت استثنایی که خداوند برای بندگانش قرار داده است.

حجت الاسلام صفری برحضور با اخلاص در شب های قدر تاکید کرد و گفت: برای اینکه این شب های نورانی را بتوانیم به درستی درک کنیم باید قلب خودرا از هرچه غیر از خداست پاک کرده و با صفای دل و جان به دعا و نیایش بپردا زیم.

این روحانی مبلغ در آستان مطهر امامزاده سیدهاشم(ع) انابد که مملو از زائران و عاشقان دل باخته ولایت بود ، اظهار کرد: شب قدر، شبی است که باید قدر آن و لحظه لحظه اش را بدانیم چراکه در پیشگاه و درگاه خدا برابر با هزارماه است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: شب های پرفیض قدر فرصت مناسبی برای تقرب و نزدیکی هرچه بیشتر به خدای خود است بنابراین در این شب باید قدرو اندازه خود را بفهمیم.

امام جماعت شهرانابد ادامه داد: لیله قدر فرصتی برای بازیابی و بازگشت است،  شبی است که تقدیر یکسال انسان رقم می خورد. توجه به این امر لازم است که همه مومنان را در دعای خود شریک کنیم.

گفتنی است: قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، سخنرانی و قرآن به سر از برنامه های این شب نورانی در بقعه متبرکه امامزاده سیدهاشم(ع) انابد بود که با حضورروحانیان ، فرمندار شهرستان بردسکن ، مسئولان اجرایی، اعضای شورای اسلامی هیئت های مذهبی و فرهنگی و مردم ولایتمداراین شهر برگزار شد.

۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

این رسانه به صورت رسمی از سال 1392 با نام آرمان انابد کار خود را آغاز کرد و اکنون می کوشد ادامه کارش را به صورت اخبار مثبت و امید بخش ومعرفی منطقه

آخرین مطلب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات