سخنی با کاندیدای شورای شهر انابد

سخنی با کاندیدای شورای شهر انابد

شاید بد نباشد در این برهه از زمان که هنوز منتخبان مردم انابد در شورای شهر مشخص نشده اند ، خواسته های خودمان را از شورای آینده شهر بخواهیم و مطمئنا در حال حاضر که طرف های صحبتمان مجهول هستند راحتتر بتوانیم مطالبمان را با این عزیزان مطرح کنیم .

دوستان عزیز شوراهای آینده انابد !

مطمئنا همه شما عزیزان دغدغه آبادانی شهر را دارید و لذا در این راستا کم و بیش با بسیاری از مشکلات شهر آشنا هستید که در فرصتهای مناسب به آن موارد بیشتر پرداخته خواهد شد . همانطور که شما مسحضر هستید طی حدود 15 سال اخیر شهر انابد به لحاظ ساختار درون شهری متاسفانه آنطور که باید و شاید و در خور این شهر بوده ، از توسعه شهری مناسب و کافی برخوردار نبوده و عوامل متعددی را برای این معضل ها میتوان بر شمرد که شاید از حوصله این بحث خارج باشد . و با مرور برخی موارد برای اعضاء محترم شورای آینده شهر به لحاظ آسیب شناسی و تجربه اندوزی میتواند بسیار مفید واقع شود که مرور آنها را به خود شما عزیزان واگذار میکنیم و حداقل تکرار نکردن یک سری تجربه های منفی ، خود گامی جلوتر برای شوراهای آینده شهر خواهد بود .

 

و اما یک سری پیشنهادات کلی برای شما عزیزان و بزرگواران داریم که امیدواریم این چند سطر نوشته ما را از روی دلسوزی بدانید و بپذیرید و اگر صلاح دانستید در برنامه های آینده خود مد نظر قرار دهید :

 

شوراهای محترم آینده شهر ! اولین تقاضایی که از شما داریم این است که انتقاد پذیر باشید . این کاملا درست که شما بعنوان منتخب مردم توانسته اید در بین سایر کاندیداها رای بیشتری را حائز گردید ولی این دلیل نمیشود که خود را بری از خطا و اشتباه و بی نیاز از مشورت سایرین بدانید و در مقابل کوچکترین انتقاد عکس العملهای شدید نشان دهید .

مطمئنا انتقادهای سازنده کلید حل مشکلات شهر و خود شما عزیزان نیز خواهد بود و مطمئن باشید کسی که جهت حل مشکلات مردم و در راستای آبادانی شهر انتقادی از شما دارد در مقابل حسن نیت و انتقاد پذیری شما  تداوم همکاری  بهتری خواهد داشت .

 

شوراهای محترم آینده شهر ! از شما عزیزان انتظار داریم بعد از انتخابات ، تمامی اختلافات شخصی و داخلی شورا و گرایشات سیاسی را به گوشه ای نهاده و تمام هم و غم و انرژی خود را صرف آبادانی و سازندگی شهر نمایید . البته کسی منکر اختلاف نظر و سلیقه بین اعضا محترم شورای شهر نیست ولی این اختلاف نظر ها نباید دامنه وسیعتری به خود بگیرند و بلکه خود همین اختلاف نظرها هم میتوانند به یکی از عوامل کارآیی شورای شهر تبدیل شوند به شرطی که نقاط ضعف سایر اعضاء را پوشش دهند و بر آیند کلی آنها مثبت واقع گردد و الا دامنه دار شدن اختلافات خود شوراها و اینکه هر کسی ساز خود را بزند ،  نتیجه ای جز تضعیف و عدم کارایی شوراهای شهر در بر نخواهد داشت .

 

شوراهای محترم آینده شهر ! اصلی ترین معضل و مشکل اساسی شهرداری انابد جهت بهسازی و آبادانی شهر ، نبود بودجه کافی جهت انجام امورات جاری است . برای تامین مالی شهرداری چه چاره ای اندیشیده اید ؟  آیا بسنده کردن به روشهای مرسوم و معمول و در آمدهای متعارف شهرداری کافیست ؟  آیا بدون داشتن اعتبار لازم اجرای موارد مذکور عملی است ؟ چه فکری برای استفاده بهینه از قابلیت گردشگری انابد در جهت تامین مالی شهرداری دارید ؟

 

شوراهای محترم آینده شهر ! کمترین انتظاری که مردم از شوراهای شهر دارند ، ارائه آماری از گزارش عملکرد ماهیانه و یا سالیانه توسط  شما عزیزان است . مردم حق دارند بدانند که منتخبان آنها چه کرده اند . و تا چه حد به وعده های انتخاباتی خود وفادار بوده اند . صرف کسب آرا و انتخاب شدن در شوراها کافی نبوده و شما باید در مقابل افکار عمومی  و کسانیکه با هزاران امیدواری شما را انتخاب کرده اند پاسخگو باشید . البته منظور از ارائه گزارش صرفا انعکاس عملکردهای مثبت از سوی شما نیست و حتی میتواند گزارشی از عملکرد ناموفق در حوزه ای خاص باشد که میتواند با برشمردن دلایل ، نواقص و موانع انجام امور به روشن شدن افکار عمومی کمک شایانی  نماید و مطمئن باشید مردم بی انصاف نیستند و به راحتی قادر به سنجش حسن نیت و عملکرد شما خواهند بود .

 

شوراهای محترم آینده شهر ! برخی مشکلات در شهر ما وجود دارند که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی قابل حل و برطرف شدن هستند و این یکی از مهمترین مواردی است که متاسفانه کمتر به این سمت رفته ایم قرار گرفته است . راه اندازی یک وبسایت و یا رادیو محلی میتوانست کمترین کاری باشد که مقدمات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را فراهم نماید . 

شوراهای محترم آینده شهر ! خود را بی نیاز از مشورت و نظرخواهی سایر همشهریان و مخصوصا متخصصان ، پیشکسوتان و دانشگاهیان ندانید و برای اجرای خواسته های مردم ، با کمک گرفتن از نظرات بقیه لطفا بهترین و کم هزینه ترین راه را انتخاب نمایید .

 

شوراهای محترم آینده شهر ! برای داشتن شهری آباد و زیبا قبل از هر چیز نیاز به برنامه ریزی و اولویت بندی برنامه ها دارید . چرا که هر کدام از شما ها با شعاری متفاوت و برنامه ای متفاوت وارد شورا  شده و لزوم تنظیم و اولویت بندی این برنامه ها ، بیشتر از اجرای آنها به چشم میخورد و امیدواریم منافع جمعی اهالی شهر را همواره مقدم بر منافع شخصی و حتی منافع گروهی که صرفا شما را انتخاب کرده اند ، بدانید و اگر بشود برای آینده شهر انابد چشم انداز تعیین کرد که نور الی نور میشود

 

از سایر دوستان و همشهریان عزیز هم خواهشمندم اگر مطلب خاص و یا خواسته دیگری خطاب به شوراهای آینده شهر دارند برای ما بفرستند

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

این رسانه به صورت رسمی از سال 1392 با نام آرمان انابد کار خود را آغاز کرد و اکنون می کوشد ادامه کارش را به صورت اخبار مثبت و امید بخش ومعرفی منطقه

آخرین مطلب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات